ul. Rymanowska 15, 38-500 Sanok, tel. 13 46 314 06   -   e-mail: sekretariat@spp1.sanok.pl        

Samorządowe Publiczne Przedszkole nr 1 w Sanoku 

NOWY ROK SZKOLNY 2023/2024

 

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego nr 1 w Sanoku informuje, że dnia 1 września 2023 roku ( piątek ) rozpoczyna się  nowy rok szkolny 2023/24.

Zapraszamy naszych wychowanków oraz dzieci nowoprzyjęte do placówki do budynków przy ul. Rymanowskiej 15 oraz przy ul. Piastowska 69 zgodnie z podziałem na grupy ( listy będą do wglądu na tablicach ogłoszeń  w obu budynkach od dnia 28 sierpnia 2023r. (poniedziałek).

Podstawowe rzeczy osobiste niezbędne dla przedszkolaka

W grupach 3 i 4 latków:

  • Bielizna i  ubranie na zmianę (przyniesione na grupę w podpisanym worku) oraz pantofle wsuwane lub na rzepy (pozostawione w szafce dziecka w szatni),
  • Podpisaną poduszeczka z poszewką  (dzieci leżakujące),
  • Chusteczki do nosa (duże opakowanie),
  • Chusteczki nawilżane,
  • Bidon z wodą mineralną.

W grupach 5 i 6 latków:

  • Pantofle wsuwane lub na rzepy (pozostawione w szafce dziecka, w szatni),
  • Chusteczki do nosa (duże opakowanie),
  • Chusteczki nawilżane,
  • Bidon z wodą mineralną.

 

Rodziców dzieci 3, 4 letnich nowoprzyjętych do przedszkola informujemy, że zajęcia adaptacyjne  odbędą się w dniu 30.08.2023r. o godzinie 10:00 przy ul. Rymanowkiej 15 oraz o godzinie 10:00 przy ul. Piastowskiej 69.

 

mgr ElżbietaZiajka

Dyrektor Przedszkola

Sanok,  23.08.2023 rok

----------------------------------------------------------------------------------

Dyrekcja, Rada Rodziców oraz grono pedagogiczne składają serdeczne podziękowania sponsorom i wszystkim ludziom dobrej woli którzy przyczynili się do organizacji Pikniku Rodzinnego, który odbył się w naszym przedszkolu.

Dzięki pracy wielu osób oraz Państwa dobroczynności udało się zebrać: 7709,00 zł.

Zebrana kwota została przeznaczona na zakup mebli do dwóch sal przedszkolnych oraz strojów ludowych.

 

 

--------------------------------------------------------------------

DRODZY RODZICE !

 

 Z PRZYKROŚCIĄ INFORMUJEMY, ŻE 

Z UWAGI NA PANUJĄCE WARUNKI ATMOSFERYCZNE SOBOTNI PIKNIK RODZINNY ZOSTAJE PRZENIESIONY
NA 17.06.2023.

GODZINY POZOSTAJĄ BEZ ZMIAN

 

SERDECZNIE ZAPRASZAMY !

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------     

Sukces przedszkolaków z grupy "Pszczółek"


Kaja Dutkiewicz zajęła pierwsze miejsce w konkursie organizowanym przez Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 2 w Sanoku pod patronatem Burmistrza Miasta Sanoka pt."Ja i moja rodzina". Wyróżniona została także Nadia Rudiak oraz nagrodę za udział otrzymał Jaś Mołoń!
 
Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
 
 
 
 
 
 
 
 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA RODZICE

 

 W ZWIĄZKU Z ZAPLANOWANIEM PRACY KUCHNI PROSIMY O ZGŁASZANIE U NAUCZYCIELEK POSZCZEGÓLNYCH GRUP OBECNOŚCI/NIEOBECNOŚCI DZIECI W  DNIU 9 CZERWCA 2023 ( PIĄTEK).

 

INFORMACJE PROSZĘ PRZEKAZAĆ DO DNIA
6 CZERWCA ( WTOREK )

 

 

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DYŻUR WAKACYJNY

INFORMUJEMY, ŻE KARTY ZAPISU DZIECKA
NA DYŻUR WAKACYJNY ( LIPIEC )
 BĘDĄ DO ODEBRANIA U NAUCZYCIELEK GRUP

OD DNIA 29 MAJA 2023r.

 

Ostateczny termin składania wniosków  
14 CZERWCA 2023r.

 DYŻUR ODBYWA SIĘ W BUDYNKU GŁÓWNYM PRZEDSZKOLA PRZY ULICY RYMANOWSKIEJ 15

---------------------------------------------------------------------------------------------

WPŁYW CZYTELNICTWA NA DZIECKO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

             Rycina autorstwa dziewiętnastowiecznego rysownika Wincentego Smokowskiego obrazuje w jaki sposób ukazywano niegdyś piękno i sens dobrego wychowania. O wartościach wychowawczych głośnego czytania świadczy także fakt, że jeszcze przed zakończeniem wojny w 1945 roku w Krakowie ukazała się drukiem "Psychologia wychowawcza wieku dziecięcego. Podręcznik dla matek i wychowawczyń w przedszkolu i domach dziecka oraz nauczycieli i studentów studiujących rozwój psychiczny dziecka" autorstwa Stefana Szumana. W rozdziale czwartym tejże książki czytamy:

 " Dziecko, które już dobrze rozumie mowę ludzi dorosłych, możemy zająć i zabawić, opowiadając mu  różne prawdziwe czy zmyślone rzeczy. Dłuższe opowiadania nazywamy: historyjkami, pogadankami i baśniami lub bajkami... Możemy je swobodnie opowiadać, co jest godne polecenia lub też czytać z książki. Możemy opowiadać dzieciom pogadanki i bajki prozą lub też zabawiać je wierszykami. W rezultacie dążymy do tego, aby małe dziecko zabawić i zająć ​naszym opowiadaniem i by je równoczesnie kształcić  umysłowo. Zwykle czynimy jedno i drugie." O wielkiej wartości treści zawartych w tym  podręczniku świadczy fakt, iż zaledwie dwa lata póżniej został on wydany ponownie.

            Od czasu wydania tej książki minęło ponad siedemdziesiąt lat i w wychowaniu oraz edukacji dzieci wiele się zmieniło. Dorośli na ogół wiedzą, że należy czytać dzieciom, opowiadać bajki, deklamować wiersze, wspólnie oglądać kolorowe obrazki w książeczkach, jednak tempo życia, ogrom obowiązków, a także coraz większa liczba zajęć dodatkowych naszych pociech sprawiają, że czytamy coraz rzadziej, a szeroko pojętą  literaturę skutecznie zastępują telewizyjne bajki czy gry komputerowe. W dzisiejszym świecie zdominowanym przez technikę zdaje się być coraz mniej miejsca dla bajek, baśni, poezji, bezpośredniego obcowania z lekturą. Zapewne z tego powodu zosatała zorganizowana akcja "Cała Polska czyta dzieciom", w której autorzy przekonują do codziennego, regularnego czytania przez dwadzieścia minut dziennie. Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że okres wczesnego dzieciństwa ma ogromny wpływ na dalszy rozwój dziecka. Zaniechanie ważnych zadań w tym okresie może okazać się bardzo trudne do nadrobienia. Wymaga on od rodziców ogromnego poświęcenia, zaangażowania, cierpliwości, ale przynosi też wiele satysfakcji.     Naukowcy zauważają, że "nauka zaczyna się z chwilą przyjścia na świat". W ciągu pierwszych lat życia organizm czyni ogrone postępy, dziecko rozwija się sensomotorycznie, co oznacza, że świat zewnętrzny odbiera poprzez zmysły, w czym pomaga mu motoryka ciała. Im więcej interesujacych bodźców przyjmuje, tym lepiej rozwijają się jego sprawności motorczne i werbalne. Dwumiesięczne niemowlę odpowiada uśmiechem na uśmiech, a trzymiesięczne odpowiada radością na wesołe zaczepki dorosłych. Czteromiesięczne chętnie gaworzy, głośno sie śmieje, cmoka w odpowiedzi na zachowania rodziców. Dziecko siedmiomiesięczne jest zainteresowane światem zwenętrznym, chce dotykać różne przedmioty, domaga się, by siedzieć lub by dorosły trzymał je w pozycji stojącej. W ciagu kolejnych 12 tygodni dziecko nabywa nowych umiejetności, potrafi samo siedzieć i operować różnymi przedmiotami, próbuje pełzać, a nawet podciągać sie do pozycji stojącej. Szybko uczy się robić "pa, pa" i bawć się w "kosi - kosi". Ma przyjemnść z posługiwania się własnym głosem, chętnie powtarza sylaby, przeciąga samogłoski, gardłowo gulgota. Roczne dziecko nie rozwija się już tak dynamicznie, ale chętnie korzysta ze zdobytych umiejetności. Reaguje na swoje imię, mówi "mama", "tata". Sprawnie czworakuje, a często także chodzi, jest żywo zainteresowane tym, co je otacza. Warto wtedy kierować jego uwagę w stronę książek. Na początku dziecko traktuje książkę jak zabawkę. Dotyka, zgniata, wkłada do buzi, stuka, uderza, tak jak robi to z innymi przedmiotami. Dlatego w ramach pierwszych kontaktów z ksiazką można wykorzystac książki - zabawki wykonane z tworzywa, które sa odporne na zniszczenia, a nawet można używac ich w kąpieli. Niektóre książeczki dla dziei przypominają maskotki - mają kształt zwierzątek i pokryte są futerkiem.

            Warto pamiętać, że małe dziecko w swoich pierwszych kontaktach z lekturą potrzebuje bliskości dorosłego pośrednika - mamy, taty, babci, dziadka, a w póżniejszym okresie - nauczyciela. Z mimiki, tonu głosu, gestów dorosłego dziecko czerpie bowiem dodatkowe wiadomości o ocenie zdarzeń i postaciach świata przedstawionego. Jednak literacka przygoda dziecka zaczyna się na długo przed tym, zanim samodzielnie przewróci pierwszą stronę w książce. Można by powiedzieć, że od kołyski, a tak naprawdę od kołysanki, którą prawie każda matka nuci swojemu maleństwu na dobranoc czy w ciągu dnia, starając się utulić jego płacz. Te pierwsze bajeczki opowiadane dziecku, prościutkie piosenki nucone przed snem są tym, co wprowadza dziecko w zaczarowany świat słowa i wyobrażni, a pierwszymi przewodnikami w tym świecie, który będzie kształtował osobowość człowieka są rodzice, choćby nawet nie byli tego świadomi. 

            Kołysanki są tymi utworami, które w sposób naturalny odpowiadają potrzebom ciała i psychiki dziecka. Dominuje w nich bowiem rytmika, uporzadkowane brzmienie słów, co kojarzy się z kołysaniem, bujaniem. Te elementy uwrażliwiają dziecko na podstawowa cechę "literackości- powtarzalność. To między innymi ona sprawia, że tzw. "mowa wiązana" czyli wiersz jest wyrazista i daje się łatwo, wręcz automatycznie zapamiętać. Dlatego dorośli recytujący lub śpiewający kołysanki powinni przy pomocy modulacji i tonu głosu wydobyć walory estetyczne tekstu. Często kojący dźwięk, monotonny śpiew kołysanki wprowadza harmonię, uspokaja, powoduje zamieranie ruchu, co pozwala dziecku wyciszyć emocje nagromadzone podczas dnia, a jednocześnie mają za zadanie aktywizować sferę duchową. Śpiewanie kołysanek połączone z bogatą mimika twarzy oraz bezpośrednim kontaktem cielesnym z dzieckiem podczas kołysania, pozwalają na zbudowanie niezwykłej relacji, która pozostaje na całe życie.

            Obok lirycznych, wyciszających kołysanek ważne w życiu dziecka są także wyliczanki, które są swego rodzaju "rozbudzankami", które mają na celu pobudzić dziecko do działania, aktywizują do zabawy. Są to specyficzne zachowania ruchowe dziecka  i dorosłego, które polegają na klaskaniu, szczypaniu, łaskotaniu przy okazji wypowiadania miniaturowych fabułek, np.: "idzie rak, nieborak", "tu sroczka kaszkę warzyła" czy "kosi, kosi, łapci". Zabawy te dają dziecku wiele radości, a także przygotowują do odbioru bardziej poważnych form literackich. Równiez tutaj najważniejsze okazuje się zespolenie obrazu, gestu i słowa. W pózniejszym okresie przechodza one w gry i zabawy rówieśnicze np.: w "jaworowych ludzi" czy "wilka i gęsi" Zabawy te czesto pobudzają dzieci do własnej "twórczości". Próbują one tworzyć własne wyliczanki, rymowanki - wołanki na wzór "Entliczka, pentliczka" czy "Biedroneczko, leć do nieba".

            Obok kołysanki i wyliczanki pojawia się w literaturze dla najmłodszych bajeczka. W swojej istocie jest to zdarzenie zmyślone, w którym głównym bohaterem jest najczęsciej zwierzatko i ma za zadanie pobudzić sferę intelektualną. Tutaj znajdują sie utwory ludowe, np.: "O psie, który kurzył fajkę" czy inne lub literackie autorstwa Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Kornela Makuszyńskiego i wielu innych autorów.  Bajeczka, czyli mała bajka wywodzi się z baśni magicznej i bajek zwierzęcych. Z nich właśnie czerpie elementy fantastyki, magiczności, alegorii, ale i dydaktyzmu. Wszystko to  pomniejszone na miarę dziecka ze szczyptą humoru, który zawsze podoba sie dzieciom. Z łatwościa przenika on do mowy potocznej i nieraz da się słyszeć różnego rodzaju "literackie" uwagi, np.: "Panie chrzanie, niech pan przestanie", czy "na tapczanie siedzi leń, nic nie robi cały dzień". W utworach tego typu  oprócz morału lub zabawnej pointy pojawia się ukryta pod postaciami zwierząt galeria charakterów. I tak lis jest chytry, ślimak powolny, kozioł uparty. Dlatego bajeczki sa tak ważne w życiu dziecka, bo pokazują, wyjaśniają i bawią, ale też przygotowuja do dojrzalszego odbioru literatury. Warto nauczyć się bajeczki na pamięć, potem recytować, wspólnie obejrzeć ilustracje, samemu namalować obrazki, wyciąć je i wykonać z nich teatrzyk.

Niezwykle ważnym etapem w rozwoju dziecka jest czas ogladania obrazków i wiązania z nimi treści. Zadanie to spełnia książka obrazkowa. Oglądanie jej polega na rozpoznawaniu pojedynczych przedmiotów i postaci, łączeniu przedstawionych  elementów w sceny i szeregi zdarzeń. W akcie odbioru książki obrazkowej ważną rolę odgrywa pośrednik lektury, od którego zależy nie tylko wybór określonej książki, ale też sposób tworzenia na jej podstawie opowieści. Ilustracje pełnią więc ważną funkcję - pokazują lub objaśniają tekst literacki, wspomagają w ten sposób jego rozumienie i przeżycie. Ciekawą pozycją jest np.: "Bardzo głodna gąsienica" Erica Carle`a

            Na uwagę zasługują dobrane do wieku dziecka opowieści wierszem których urodę podkreśla rytm i rym. "Powiedzieć wierszem" to znaczy przede wszystkim zrymować, albo tez nadać słowom rytm, tak, aby można było wyklaskać go lub wystukać. Taka mowa bardzo podoba sie dzieciom, często same próbują rymować, bawić się słowami. Jako autorów wartościowych wierszy wmienić należy tutaj Marię Konopnicką, Juliana Tuwima, Jana Brzechwę, Danutę Wawiłow, Dorotę Gellner.

            Natomiast proza w utworach literackich, pozbawiona typowych dla wiersza uporządkowań (rymu, rytmu, intonacji), korzysta z innych dobrodziejstw języka. Znany psychiatra dziecięcy Bruno Bettelheim polecał baśnie jako skuteczny środek wzmacniający czy wręcz uzdrawiajacy krucha dziecięcą psychikę. Uznawał je za niezbędne do rozwoju dziecka, bo odkrywają ukryte lęki i pragnienia dziecka, a zarazem obiecują dobre zakończenie. Polecić tutaj można "Baśnie" braci Grimmów czy "Baśnie z tysiąca i jednej nocy". Zdaniem badaczy utwory te pełnią ogromną rolę w budowaniu osobowości dziecka. Baśń w swojej mądrości pokazuje dziecku, że jeśli chce ono dorosnąć, dojrzeć, musi oswoić strach, niekiedy znieść cierpienie i podjąć ryzyko spotkania z tym, co niesie los.

            Podczas wspólnego czytania potrzebne są atrakcyjne dla dzieci książki, ale równie ważnym, a może nawet ważniejszym elementem będą prowadzone przy tej okazji mądre rozmowy z dzieckiem, bo przyczynią sie one do rozwoju dziecięcego umysłu. Na takie rozmowy należy wygospodarować nieco czasu po przeczytaniu opowiadania, wierszyka, zagadki i podczas oglądania obrazków. Mądra zrozmowa zaczyna się zwykle od pytań, które dziecko kieruje do dorosłego i na które dorosły odpowiada. Dobrym pretekstem do rozmowy są też polecenia, bo dziecko wykonując je, pyta lub prosi o wyjaśnienia. Autorytet w dziedzinie psychologii rozwojowej i wychowawczej, Stefan Szuman, twierdzi, że "początek samodzielnej myśli dziecka zaczyna się od pytań". Dziecko formułuje pytania, gdy zastanawia się nad czymś, czego nie rozumie. Zdaniem Szumana pytania dzieci wraz z odpowiedziami dorosłych tworzą całość analogiczną do pełnego aktu myślenia. Dzieci zazwyczaj przyjmują odpowiedź dorosłego bezkrytycznie, uznając ją za pewnik. W tym okresie życia dzieci zadają wiele pytań, a rolą dorosłego jest akceptować je i udzielać takich odpowiedzi, które zaspokoją ciekawość dziecka i skłonią je do formułowania następnych pytań. Najswobodniejszą przestrzenią do zadawania pytań przez dziecko jest dom, gdzie dzieci mogą swobodnie zadawć pytania, a rodzice powinni na nie cierpliwie odpowiadać. Dziecko nie może odnosić wrażenia, że nudzi dorosłego. Jeżeli rodzic zniechęca dziecko do zadawania pytań i, co gorsza, wyśmiewa "niemądre pytania" wyrządza mu niepowetowaną szkodę. Dorośli powinni zatem odpowiadać chętnie i swobodnie na dziecięce pytania. Słuchając pytań i udzielając odpowiedzi, uwzględniać możliwości dziecięcego umysłu, nie udzielać zbyt długich odpowiedzi. Odpowiadać zgodnie z prawdą, ale na miarę dziecięcych możliwości intelektualnych. Drugim aspektem mającym wielką wagę jest wspólne oglądanie obrazków, gdyż dobrze rozwinięta pamięć wzrokowa jest potrzebna dzieciom w początkowej nauce czytania i pisania oraz w edukacji matematycznej. Aby dziecko mogło przyswoić sobie to, co jest przedsztawione na obrazku, musi umieć skupić sie na dłużej i objąć wzrokiem nie tylko to, co znajduje sie w środkowej części obrazka, lecz także to, co znajduje sie na obrzeżach. Zmysł wzroku jest niezbędny w poznawaniu świata, dlatego tak ważna rolę pełnią w książkach ilustracje.

            Jednak równie ważną sferą jest uczuciowość odbiorcy. Do najważniejszych uczuć odzwierciedlanych w literaturze dla dzieci  należą radość, lęk, gniew i smutek. Beztroski i pogodny ton cechuje niektóre utwory M. Konpnickiej, Ewy Szelburg - Zarembiny, Danuty Wawiłow czy Joanny Papuzińskiej. Częste tematy tych utworów to dom, matka, przyroda, dziecięce zabawy, które budują obraz beztroski. Ale świat dziecka to nie tylko radość i szczęście. To także chwile osamotnienia, smutku i braku. Takie uczucia wywołują lęk, który daje o sobie znać w momentach opuszczenia, kiedy mama wychodzi do pracy, tato długo nie wraca, czy kiedy trzeba wejść do ciemnego pokoju. Te uczucia znane są dzieciom, które przeżywją zbyt trudne dla nich chwile jak: śmierć czy choroba bliskiej osoby, rozwód rodziców. Literatura dla najmłodszych także mówi o lęku, chociaż ze zrozumiałych względów unika realizmu. W bajkach wszystko dzieje się "za górami, za lasami" i nie dotyczy bezpośrednio dziecka. Amerykański psychiatra Bruno Bettelheim zauważył, że nie należy udawać przed dzieckiem, że lęk nie istnieje. Literatura dziecięca posługuje się postaciami takimi jak: Baba Jaga, diabeł, wilk, smok, duchy i inne oraz miejscami budzącymi grozę: cmantarz, las, piwnica, strych. Nie należy bać się tych emocji, ani też ich unikać, gdyż wynikają one z rozwoju dziecka i są tak samo potrzebne, jak uczucia pozytywne. Negatywne emocje pozwalają na ukazanie dziecka i jego otoczenia w sposób niezakłamany. Odbiorca dowiaduje się z takich tekstów, że nienawiść, gniew, lęk i złość istnieją naprawdę i nie można udawać, że się ich nie odczuwa, są bowiem tak samo potrzebne, jak uczucia pozytywne.

            Spotkanie dziecka z utworem literackim może odbywać się na różne sposoby. Można go zatem opowiadać, śpiewać, teatralizować dodając elementy gry, inscenizować wykorzystując rekwizyty, kukiełki, czy osoby dzieci. Literatura może stać się źródłem inspiracji i pobudzać dziecko do różnych aktywności, np.: plastycznej, muzycznej czy teatralnej. Podczas słuchania utworu najlepszy jest bezpośredni kontakt z opiekunem w przytulnym miejscu, które daje poczucie bezpieczeństwa i zapewnia komfort. Atmosfera powinna zachęcać do zabawy, słuchania, wyrażania emocji. Czas spędzony z dzieckiem na lekturze może być wspaniałym doświadczeniem, służy nawiązywaniu i podtrzymywaniu więzi, a także rzutuje na późniejsze kontakty dziecka z literaturą. Wspólne czytanie z czasem staje się rytuałem, a nawet pewnego rodzaju emocjonalnym obrzędem, który zaspokaja u dziecka potrzebę, miłości, bezpieczeństwa, zabawy, relaksu. Rozwija także potrzeby poznawcze, dostarcza informacji, buduje tożsamość dziecka.

TYTUŁEM PODSUMOWANIA - CZYTANIE JEST WAŻNE!!!

KSIĄŻKI MAJĄ MOC

Badania wykazały, że czytanie jest skutecznym narzędziem wyrównywania szans. Dzieci czytające dla przyjemności osiągają więcej, niezależnie od swoich uwarunkowań socjoekonomicznych.

EMOCJE

Dzięki książkom budujemy relacje. Między czytającym dorosłym, a słuchającym go dzieckiem tworzy się silna więź.

DOROSŁY CZYLI WZORZEC

Tylko 50% polskich rodziców czyta dzieciom książki. A dzieci, którym ktoś czyta od małego, już w wieku trzech lat znają 100% więcej słów niż rówieśnicy.

MYŚLENIE

Czytanie to stymulacja dla mózgu pozwalająca tworzyć nowe połączenia neuronalne.

JĘZYK

Czytanie to doskonała metoda rozwijania języka. Badania wskazują, że dzieci, którym się czyta, mają bogatszy zasób słownictwa czynnego i biernego, rozumieją słowa, pojęcia, powiedzenia czy tworzą żarty słowne. Budują bardziej złożone, poprawne i logiczne wypowiedzi i są w stanie wyrazić znacznie więcej niż ich rówieśnicy, którzy na co dzień nie obcują z książką.

WIEDZA

Książki to nieocenione źródło wiedzy. Dzięki czytaniu dzieci poszerzają swoje horyzonty, zdobywają informacje, do których bez książek dotarłyby znacznie później.

KSIĄŻKA JAKO PRZYJEMNOŚĆ

Dziecko dojdzie do autodefinicji siebie jako czytelnika, jeśli książka będzie się mu kojarzyła z przyjemnością.

FANTAZJA I ROZRYWKA

Czytanie to także świetna zabawa. Sposób na spędzenie czasu – w dzieciństwie razem z kimś bliskim, potem trochę ze sobą samym, zawsze w towarzystwie bohaterów książki. To okazja do przeżycia czegoś niesamowitego.

 

CZYTAĆ, ALE WŁAŚCIWIE CO?

Dwa podstawowe pytania, które powstają, to skąd wziąć wiedzę na temat wartościowych książek dla dzieci oraz jak te książki zdobyć.

Co czytać?

Oto renomowane organizacje, na których rekomendacji co do wyboru lektury można polegać:

Cała Polska Czyta Dzieciom od 20 lat śledzi rynek wydawniczy i tworzy rekomendacje. Można je znaleźć tu: https://calapolskaczytadzieciom.pl/zlota-lista/lista-ksiazek-polecanych-przez-fundacje-abcxxi-cala-polska-czyta-dzieciom/

Polska Sekcja IBBY (Stowarzyszenie Przyjaciół Książki dla Młodych) od wielu

lat organizuje konkurs Książka Roku, w którym nagradza książki za ich warstwę

literacką oraz graficzną. Zwycięskie tytuły tu: http://www.ibby.pl/?page_id=28

Fundacja Edico to młoda fundacja, która zaproponowała alternatywną listę lektur: https://fundacjaedico.pl/projekty/alternatywna-lista-lektur/

czasdzieci.pl skrupulatnie poleca książki w podziale wiekowym tu: https://czasdzieci.pl/ksiazki/

„Ryms” to czasopismo o dobrych książkach dla dzieci: http://www.ryms.pl/

Wybrane blogi:

www.makiwgiverny.pl

www.otymze.pl

www.dzinztomikiem.pl

www.zmalakafka.blogspot.com

www.czytamto.pl

www.malaczcionka.pl

www.literackakavka.pl

 Bibliografia:

  1. Baluch A., Dziecko i świat przedstawiony, czyli tajemnice dziecięcej lektury, Warszawa 1987.
  2. Baluch A., Książka jest światem. O literaturze dla dzieci maych oraz dla dzieci starszych i nastolatków. Kraków 2005
  3. Gruszczyk - Kolczyńska E., O pożytkach z pięknego czytania dzieciom, uważnego słuchania, wspólnego oglądania obrazkówi mądrego rozmawiania, Warszawa 2008.
  4. Ungeheuer - Gołąb A. Rozwój kontaktów małego dziecka z literaturą. Podręcznik. Warszawa 2011
  5. Kultura literacka dzieci i młodzieży, Praca zbiorowa pod red. J. Papuzińskiej i G. Leszczyńskiego, Warszawa 2002.
  6. Rozumienie świata. O warsztatach pracy z książką i czytelnikami, Praca zbiorowa pod red. M. Kulik, A. Lipińskiej, G. Walczewskiej - Klimczak, Warszawa 2017.

 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ogłoszenia dotyczące organizowanych w

GMINIE MIASTA SANOKA 
konkursów na dyrektorów placówek oświatowych.


SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. ŚW. KINGI W SANOKU

https://bip.um.sanok.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-1872-12864

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 W SANOKU

https://bip.um.sanok.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-1872-12863

SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W SANOKU

https://bip.um.sanok.pl/?c=mdTresc-cmPokazTresc-1872-12865

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

PODZIĘKOWANIE 

Podziękowania W imieniu Burmistrza Miasta Sanoka Tomasza Matuszewskiego oraz swoim własnym dziękuję Dyrektorom Szkół i Przedszkoli, nauczycielom, pracownikom administracji i obsługi, uczniom oraz rodzicom za wsparcie akcji „Sanoczanie Sanoczanom – Wielkanocna Zbiórka Żywności”, przeprowadzonej w placówkach oświatowych w dniach 6-31 marca 2023 r. Dzięki Państwa życzliwości udało się przygotować 113 paczek żywnościowych dla potrzebujących Sanoczan. Zebrana żywność zostanie przekazana przed świętami rodzinom objętym opieką Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sanoku. Wszystkim Darczyńcom wyrażamy swoją wdzięczność za okazane dobro i bezinteresowność. Życzymy wszystkim zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt Wielkanocnych.

 

 

Zastępca Burmistrza ds. Społecznych

Grzegorz Kornecki

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

-

 

KOMUNIKAT

Informujemy, że w bieżącym roku Gmina Miasta Sanoka kontynuuje współpracę z lekarzem specjalistą psychiatrii dzieci i młodzieży. Miejscem gdzie można uzyskać pomoc jest Punkt Informacyjno-Konsultacyjny ds. Problemów Alkoholowych, przy ul. Sobieskiego 1 w Sanoku. Celem konsultacji jest pomoc dzieciom w każdym wieku oraz młodzieży szkolnej, w kierunku uzależnień i przemocy. W trakcie spotkań specjalista nakreśli rozwiązania, które mogą doprowadzić do poprawy funkcjonowania dziecka lub pomóc mu w radzeniu sobie z problemami. W celu ustalenia terminu konsultacji rodzic/opiekun dziecka może zrobić to indywidualnie lub telefonicznie 134641744.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REKRUTACJA 

rok szkolny 2023/2024

 

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego nr 1 w Sanoku informuje, że listy dzieci zakwalifikowanych i  niezakwalifikowanych do Samorządowego Przedszkola nr 1 są do wglądu w budynku przy ul. Rymanowskiej 15.

W dniach 29.03-04.04.2023r. należy dokonać potwierdzenia woli zapisu dziecka
w sekretariacie przedszkola.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Rekrutacja na rok szk. 2023/24

do Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1
w Sanoku

 

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1  ogłasza rozpoczęcie procedury Rekrutacji na rok szkolny 2023/24.

Szczegółowe informacje są dostępne w panelu "Rekrutacja 2023/24" 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informacja o dyżurze wakacyjnym

 

Szanowni Rodzice 

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1 w Sanoku w związku z zapytaniami rodziców informuje, że dyżur wakacyjny w Samorządowym Przedszkolu Publicznym Nr 1
w Sanoku przewidziany jest w miesiącu lipcu 2023.

 Szczegóły zostaną podane na stronie internetowej w późniejszym terminie.

 

Dyrektor Przedszkola

mgr Elżbieta Ziajka

Sanok, dnia 11.01.2023 r.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

----------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------

OGŁOSZENIE

Dyrekcja Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1 w Sanoku informuje, że podczas ferii zimowych w dniach 16.01.2023 do 27.01.2023 przedszkole będzie pracować w formie dyżuru.

W celu zaplanowania pracy przedszkola, jak również organizacji zaopatrzenia w artykuły spożywcze służące do przygotowania posiłków prosimy rodziców o zgłaszanie dzieci u nauczycielek na grupach do dnia 12.01.2023 r.

Apelujemy do rodziców, że w związku z sytuacją, która miała miejsce w okresie dyżuru świątecznego – gdzie zapisana była znacznie większa ilość dzieci, niż faktycznie uczęszczających oraz związane z tym poniesione duże koszty na przygotowanie posiłków dla dużej ilości zgłoszonych dzieci, aby w sposób rozważny i przemyślany dokonywać zapisów dzieci na dyżur.

Jeżeli w międzyczasie decyzja o uczęszczaniu dziecka na dyżur ulegnie zmianie, prosimy rodziców o zgłaszanie tego faktu  w sekretariacie.

 

Dyrektor Przedszkola

mgr Elżbieta Ziajka

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Podziękowania

Dyrekcja, Rada Rodziców, nauczyciele oraz wszystkie dzieci serdecznie dziękują wszystkim darczyńcom, którzy wsparli nas przy oraganizacji świątecznego kiermaszu.

Dziękujemy!

Lista darczyńców:

  1. Ubezpieczenia PZU Konrad Pelczarski
  2. Bright Junior Media
  3. Manufaktura Dziecięcych Marzeń 
  4. MDM Krzysztof Gładysz
  5. PGNIG
  6. PSB Mrówka
  7. Urząd Miasta Sanoka
  8. Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Krośnie
  9. Nadleśnictwo Komańcza

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK "MIKOŁAJKOWE DEBIUTY "

Dnia 08.12.2022r. w naszym przedszkolu odbył się konkurs kolęd i pastorałek „Mikołajkowe debiuty”. Celem konkursu było podtrzymywanie tradycji śpiewania kolęd i pastorałek oraz umożliwienie dzieciom prezentowania swoich umiejętności i zdolności wokalnych. Konkurs przebiegał w miłym, świątecznym nastroju. Wszystkie dzieci z dużym zaangażowaniem, pod kierunkiem swych Pań wychowawczyń przygotowały się do występu. Uroku występom dodały piękne stroje o charakterze Bożonarodzeniowym. Przedszkolaków oceniało jury konkursowe. Poziom konkursu, jak orzekło jury, był bardzo wysoki i wyrównany, wszyscy uczestnicy zaśpiewali pięknie. Wszystkie grupy biorące udział w konkursie otrzymały dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Za sprawą przepięknie wykonanych kolęd i pastorałek poczuliśmy magię zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Chcielibyśmy aby konkurs stał się tradycją naszego przedszkola!

GALERIA

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

"DZIEŃ GÓRNIKA - BARBÓRKA"  

 

9 grudnia w naszym przedszkolu gościliśmy pracowników sanockiego oddziału Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa. Dzieci dowiedziały się o pracy górników i narzędziach wykorzystywanych w ich pracy oraz ciekawostkach dotyczących bogactw naturalnych. Przedstawiono wiele atrybutów i symboli górnictwa, m.in. dzieci dowiedziały się o symbolice piór na czapce górnika. Przedszkolaki z zainteresowaniem słuchały gości, dzieliły się własnymi doświadczeniami i wiedzą na temat kopalni i zawodu górnika. Dużą atrakcją była papierowa czaka, dzięki której wszystkie przedszkolaki zostały mianowane na inżynierów górniczych.

Zapraszamy do obejrzenia :)

 

         

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prezent dla zwierzaka! - podziękowanie za udział w zbiórce


2 grudnia 2022 r. nasze przedszkole zakończyło akcję "Prezent dla zwierzaka!". Serdecznie dziękujemy Dzieciom i Rodzicom za aktywny udział, wsparcie i okazane serce. Dzięki dużemu zaangażowaniu i zrozumieniu potrzeb czworonogów zgromadziliśmy sporą ilość karmy oraz innych potrzebnych artykułów m.in. żwirek, koce, miski. Dary przekazaliśmy dla podopiecznych Sanockiej Straży Ochrony i Ratownictwa Zwierząt. Wrażliwość i chęć niesienia pomocy są ważnymi cechami odpowiedzialnego społeczeństwa, które warto rozwijać już od najmłodszych lat. 
Bardzo dziękujemy! 

Zdjęcia

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------

Odwiedził nas Dentobus !

       W  listopadzie  w ramach ministerialnego programu, nasze przedszkole odwiedził  – Dentobus.  Dzieci z Samorządowego Publicznego Przedszkola nr 1 w Sanoku miały możliwość  zbadania przez Panią doktor stanu klinicznego zębów oraz układ zgryzu w specjalnym, mobilnym gabinecie stomatologicznym. Część dzieci została zbadana w dniu 10.11.2022r   a na początku grudnia  będą przebadane kolejne dzieci których rodzice wyrazili zgody. 

Zapraszamy do obejrzenia

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

NARODOWE ŚWIĘTO ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI 

 

W dniu 10.11.2022 nasze przedszkole wzięło udział w ogólnopolskiej akcji organizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”.  Wszyscy odświętnie ubrani zgromadzili się by wspólnie odśpiewać hymn: Mazurka Dąbrowskiego. 

Zapraszamy do obejrzenia :)

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Spotkanie z Zespołem Sanockiej Straży Ochrony i Ratownictwa Zwierząt

W piątek 4 listopada w naszym przedszkolu gościliśmy zespół Sanockiej Straży Ochrony
i Ratownictwa Zwierząt. Celem spotkania było uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt, zwrócenie uwagi na odpowiedzialną i troskliwą opiekę nad swoim pupilem, a także rozwijanie takich zachowań jak  bezinteresowna pomoc. Nasze przedszkolaki - i te małe i te duże - dowiedziały się jak należy dbać o zwierzęta oraz jak reagować, kiedy dzieje się im krzywda. Dzieci zapoznały się z różnymi artykułami i akcesoriami przydatnymi podczas opieki nad zwierzakami. Dużą atrakcją był gość specjalny - kotka o imieniu "Aurora", którą chętne dzieci mogły pogłaskać. Zajęcia były bardzo ciekawe oraz pouczające.

Za wizytę, miłą atmosferę i poszerzenie wiedzy serdecznie dziękujemy!

Zapraszamy serdecznie do wsparcia naszej zbiórki, która wspomoże zwierzęta objęte opieką Sanockiej Straży Ochrony i Ratownictwa Zwierząt.
Szczegóły zbiórki znajdują się na rozwieszonych ogłoszeniach w przedszkolu.

Zdjęcia

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

,,Pani Jesień Ci to powie, co należy jeść na zdrowie”

 

Dnia 31.10.2022r. odbyło się rozstrzygnięcie konkursu plastyczno-technicznego pod patronatem Burmistrza miasta Sanoka pt: ,,Pani Jesień Ci to powie, co należy jeść na zdrowie”, którego organizatorem było Samorządowe Przedszkole Publiczne nr 1 w Sanoku. Celem konkursu było propagowanie zdrowego odżywiania, promocja czytelnictwa dziecięcego oraz kształtowanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami artystycznymi. Dzieci z poszczególnych grup wykonywały przestrzenne warzywa i owoce oraz  pod okiem pań koordynatorek Marii Pelc i Joanny Tymińskiej przygotowały inscenizację znanego wiersza Jana Brzechwy pt: ,,Na straganie”. Ze względu na pomysłowość, różnorodność i kreatywność dzieci wszystkie prace zostały wyróżnione i nagrodzone oraz zorganizowano przepiękną ich wystawę.

Galeria

---------------------------------------------------------------------------

Wizyta Pani Policjantki

    23 września  grupę 4, 6,7, 8. odwiedziła  pani policjant,  która  przybliżyła dzieciom podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się po drogach oraz przypomniała  numery alarmowe.  Dzieci otrzymały wskazówki, jak zachować się w sytuacji spotkania osoby obcej oraz ataku groźnego psa.         

     Przedszkolaki chętnie ćwiczyły pozycję „żółwika”, która chroni przed atakiem zwierzęcia. Dzieci  dzieliły  się także swoimi doświadczeniami, pokazały,  że są odpowiedzialne i wiedzą, jak należy się zachowywać na drodze i w najbliższym otoczeniu. Na koniec spotkania otrzymały kolorowe  odblaski .  

  Dziękujemy Pani policjantce za wspaniałe przeżycia i przybliżenie tak odpowiedzialnego zawodu, jakim jest zawód policjanta.

Galeria

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Drodzy Rodzice!!!

Nasze Przedszkole bierze udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Moje miasto bez elektrośmieci”. Jest to projekt ElektroEko - Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, którego głównym celem jest edukacja z zakresu prawidłowego postępowania z elektrośmieciami oraz uświadomienie potrzeby poddawania ich recyklingowi w trosce o środowisko naturalne. Za zebrane elektrośmieci placówka oświatowa otrzymuje punkty odpowiadające rodzajowi oddanych odpadów, przyznawane przez ElektroEko. Zebrane punkty wymieniane są na pomoce dydaktyczne z Katalogu Pomocy Dydaktycznych. Zachęcamy do oddawania elektrośmieci oraz zużytych baterii. Będziemy wdzięczni za zaangażowanie!

 

 

 

 

 więcej >>>

---------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Informacje o Programie więcej - >>>

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ogłoszenie

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego nr 1  informuje Rodziców, że w bieżącym roku szkolnym w zakresie języka angielskiego w naszej placówce jest realizowany

 Międzynarodowy Program Powszechnej Dwujęzyczności

“Dwujęzyczne Dzieci  / Bilingual Future”

Pilotaż

*dzieci młodsze (3,4 letnie) pracują na kartach pracy Baby Beetles

*dzieci starsze (5,6 letnie) pracują na kartach pracy Tom and Keri

Karty pracy do języka angielskiego na rok szkolny 2022/2023 zostały sfinansowane przez Urząd Miasta Sanoka.

 

CEL

Zasadniczym celem Programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób właśnie dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język. Dwujęzyczność to cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej.

 

KORZYŚCI

Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona.

 

METODA

Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Wszystko zostało metodycznie zaplanowane od urodzenia aż do szóstego roku życia. Specjalnie przygotowane dwie serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4), „Tom and Keri” (wiek 3-9) w formie spirali językowej wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.

Warto podkreślić, iż Program skonstruowany jest tak, że zarówno rodzice w domu, jak i opiekunowie w żłobku / przedszkolu, w początkowym etapie nauczania nie muszą znać angielskiego, żeby pomóc dzieciom w codziennych zajęciach; co więcej, mogą efektywnie, przez wspólną zabawę, uczyć się razem z nimi. Do nich skierowany właśnie jest Uniwersalny Kurs dla Żłobków i Przedszkoli w wersji Standard.

Dla wychowawców anglojęzycznych przygotowane są wersje Plus oraz Expert, które wykorzystują pacynki “mówiące” tylko po angielsku (podstawowa zasada dwujęzyczności OPOL = One Person/Place One Language).

Współpraca opiekunów i lektorów daje o wiele lepsze rezultaty, niż wyłącznie praca lektorów. Kontekstowe obcowanie dzieci z językiem w czasie codziennych zabaw w placówce oraz w domu utrwala materiał tak, że dzieci niemal natychmiast wykorzystują go czynnie w czasie spontanicznych zabaw - po prostu zwyczajnie posługują się nim.

 

AUTOR

Autorką tej opisanej powyżej koncepcji jest światowej sławy lingwistka – Claire Selby, która od kilkunastu lat tworzy materiały – zarówno teksty jak i muzykę – do nauki angielskiego dla najmłodszych.

Jest autorką pełnych kursów szkolnych wydawanych przez Cambridge University Press, Oxford University Press i Foreign Language and Research Press (Chiny). Pracuje również jako doradca BBC Worldwide w zakresie dziecięcej edukacji językowej. Na drodze długoletnich badań i doświadczeń wypracowała unikalną metodę nauczania – Spiral Language System (SPIRAL = Sounds, Pictures, Interest, Repetition, Actions, Links).

Wykorzystuje w niej naturalne dla wieku właściwości i mechanizmy przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Za swoją twórczość otrzymała m.in. następujące nagrody: „Świat Przyjazny Dziecku” – wyróżnienie w konkursie na najlepszy produkt edukacyjny dla dzieci organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka (2004), Nagroda Komitetu Olimpijskiego w Pekinie za piosenkę olimpijską, wyróżnienie w Cannes dla serialu Tom and Keri przyznane przez Dziecięce Jury (MipJunior 2012), trzy wyróżnienia British Council za publikacje związane z nauczaniem dzieci języka angielskiego oraz nagrodę The English-Speaking Union za innowacyjność w tworzeniu materiałów do nauki języka angielskiego dla dzieci.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

INFORMACJA DLA RODZICÓW

 

Dyrektor Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1 w Sanoku informuje Rodziców dzieci rozpoczynających edukację w przedszkolu, aby zaopatrzyć się w następujące rzeczy niezbędne dla przedszkolaka

W GRUPIE I i II :

  • Pantofelki na zmianę
  • Bielizna, ubranie na zmianę (pozostawione w szafce dziecka w szatni),
  • Piżamka i poduszeczka 
  • Bidon na wodę lub woda do picia w butelce (PODPISANE)

W POZOSTAŁYCH GRUPACH:

  • Pantofelki na zmianę
  • Bielizna, ubranie na zmianę (pozostawione w szafce dziecka w szatni),
  • Bidon na wodę lub woda  do picia w butelce ( PODPISANE)

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

  

                ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Narodowy Program Czytelnictwa

 

Pragniemy poinformować, że naszej placówce zostało udzielone wsparcie finansowe w ramach programu     

 „ Narodowy Program Rozwoju czytelnictwa 2.0. na lata 2021 – 2025 "

Otrzymane środki zostały przeznaczone na zakup nowych książek dla dzieci ( 184 pozycji ) oraz na realizację działań promujących czytelnictwo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UWAGA !  

 

W związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2022/23

informujemy, że w dalszym ciągu obowiązuje nas reżim sanitarny

(zgodnie z wytycznymi MEN, MZ i GIS).

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

INFORMUJEMY, ŻE MAJĄ PAŃSTWO  OBOWIĄZEK POINFORMOWAĆ PLACÓWKĘ
O ALERGIACH POKARMOWYCH DZIECKA.

W TEJ SYTUACJI  NALEŻY PRZEDSTAWIĆ ZAŚWIADCZENIE  TYLKO
I WYŁACZNIE OD LEKARZA SPECJALISTY ! 

 

Spp3 * Przedszzkole nr 3 Sanok * Sanok * Podkarpacie * Przedszkole * błonie * sanockie * podgórze * Kochanowskiego * Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 3